tisdag 9 juni 2009

Veckans bästa, 23

Efter en slitig vecka med krånglande mage och stressad själ var därför helgen en räddning! En mysig stund på fredagskvällen när hela familjen samlades och såg på film... Ibland behövs det så lite...

Bilden från Alcudia, Mallorca juni 2007



Var igår hos läkaren eftersom jag ej nu kan behålla nåt som jag äter utan har kraftiga diaréer och så ont i magen... Hon trodde kraftig magkatarr orsakad av stress. Nu ska jag vara sjukskriven och bara ta hand om mej själv. Måste börja delegera och förstå att livet inte går under om inte jag är där och fixar. Har ett sånt kontrollbehov och tar alltid på mej för mycket. Jobbet har varit tufft ett tag och jag bara tar på mej mer. Jag är inte oumbärlig! Dags att lära sej det!

Nu ska jag läsa lite bloggar och sen läsa bok. Bara göra som jag vill...

Kram Milla

8 kommentarer:

  1. Ta hand om dig kära vän och tveka inte att be om hjälp om jag ka göra något för dig.
    Tycker så mycket om dig.
    många kramar

    SvaraRadera
  2. Så tråkigt att du inte mår bra. Det där är väl ett välkänt dilemma....att man skall ha ett finger med överallt. Dax att ta dagen med ro och andas lite härlig sommar luft. Varför inte skapa lite i betong nu när du skall ta hand om bara dig...:) Jag har köpt finbetong på Bauhuse (stavning ??) ca 25 kronor för 20 kilo !!!! Sedan är det bara att blanda med vatten i en spann.När du blandar så gör lite i taget,smeten ska vara som gröt ca. Jag oljar alla plastlådor jag har använt för att de skall lossa lättare. Sen är det bara att sätta igång fanatsin. Testa nu detta....Skit kul. och du....ta hand om dig min vän. Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Ja, nu är det bara att lyssna på kroppen och inte alla sk måsten! MAgen säger direkt ifrån när det blir för stressigt. Så ta nu och vila dig ordentligt!!
    Tack för dina snälla ord om mina keramikskapelser! Bokstavsstämplar är väldigt användbara :-) Jag har nu gjort en mer detaljerad beskrivning av hur jag gjorde plattorna, om du inte sett det!

    SvaraRadera
  4. Hoppas du blir bättre så du orkar njuta lite av sommaren också. Det är lätt att ta på sig för mycket, jag har blivit duktig på att säga ifrån sista åren.

    ~Livet i byn

    SvaraRadera
  5. -bloggar och goda böcker är nog bästa medicinen låter det som, krya på dej och sköt om dej, jag skall strax ut på stan igen och insupa sista stadsluften innan vi sticker vidare till hawaii imorgon.

    SvaraRadera
  6. Ojdå, det där lät inte bra. Nu får du bara ta det lugnt och rå om dig själv. Hoppas att du snart blir bättre.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Tänker på dig och hoppas du haft några lugna dagar... den där stressen är inte att leka med.
    Sköt om dig!!!
    KRAM

    SvaraRadera
  8. Krya på dig! Och framför allt var rädd om dig, du vet väl vad japanerna säger, att själen sitter i magen, sant eller inte så säger kroppen iallafall ifrån till slut om man stressar för mycket och inte mår bra.
    Stor kramfrån Hanna

    SvaraRadera