lördag 28 mars 2009

Myslördag

Vaknade pigg och glad imorse och knät var bättre, skönt! Var på öppet hus, hämtade lilltjejen från lägret och kom senare hem igen. Då bakade jag och lilltjejen kakor, jag ska ärligt erkänna att bakning och jag inte hör ihop, Men vad gör man inte för sina barn... Min lilla tjej älskar att hjälpa till i köket så hon gjorde faktiskt det mesta med baket!



När kakorna var färdiga tog vi med fikat ut på altanen och satt där i solen! Härligt! Dricka kusmi te, äta en nybakad kaka och prata med mina barn, en underbar stund!


Senare pysslade jag, målade en stol och brädor, fixade en vårtavla till hallen av ett kort jag köpte häromdagen...


Klockan 20.30 släckte vi ner hela huset och tände massor med ljus. Vi la oss i sängen och sjöng sånger, myste och hade det bra! Visst tar TV´n alltför mycket tid från att bara vara och umgås med varann. Nu har vi bestämt att vi ska ha Earth Hour oftare här hos oss!

Kram Milla

4 kommentarer:

  1. Mmm tycker att kakorna ser super smarriga ut. Finns nog hopp för dig med. Får ta den där bakskolan snart.
    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Hej! Kul att du hittade till mig och lämnade en kommentar :) Tack!

    SvaraRadera
  3. Vad goda kakorna ser ut. Jag tror jag kommer förbi på en kaffe=)
    Ligger i soffan och är sugen på både småkakor och kaffe..kanske ska orka baka ändå.
    Vädret på utsidan lockar också men jag har ingen ork så jag ligger nog kvar är i soffan ett tag till faktiskt. Rätt skönt när allt kommer omkring

    KRam

    SvaraRadera
  4. Åh så härligt det låter att sitta ut och äta, vi har haft - 25 C under natten och nu är det väl runt - 10 C skulle jag tro. Bor vi i samma land?

    Kakorna ser mumsiga ut, låter inte så kul med fönsterputsning men det blir ju SÅ fint sedan.

    ~Livet i byn

    SvaraRadera