torsdag 2 juli 2009

När livet känns tungt...


Just nu känns allt tungt... Har ju varit sjukskriven 3 veckor med stressrelaterade symtom och började jobba i måndags. Har varit så tungt att gå till jobbet då det är därifrån min stress kommer. Kändes något bättre igår... Idag kunde jag vara ledig så jag bara går runt här hemma, är så trött och orkeslös. Jobbar bara imorgon med sen är det semester i 5 veckor. Hoppas så att jag kan njuta av den, vill ju inte må så här på semestern. Just nu ska man ju vara pigg och glad...men vad jobbigt det är att inte vara så... Blir också en press och stress när man förväntas vara så glad på sommaren.


Idag ska jag försöka koppla av och inte tänka för mycket. Att bara grubbla en massa löser inga problem...


Vill skicka en kram till dej Linruz som stöttar mej, som jag kan prata med och som säger till mej när jag har för mycket. Du är guld värd och betyder så mycket för mej!


Kram Milla

3 kommentarer:

  1. Tack söta du för de värmande orden och för en underbar "tjejkväll" i går.
    Tror du dömmer dig själv lite för hårt i bland.
    Sänk kraven och lev i stunden lite mer. (lätt att säga men svårt att göra).
    Tror att d verkligen behöver din ledighet och tillbringa tid med dina nära och kära.
    Ta hand om dig och ha en mysig kväll i Rimfora.
    Kram kram Lina

    SvaraRadera
  2. Hej Milla
    Så ledsen jag blir av att läsa hur du mår. Ja visst är det så att vi inför vissa saker i livet förväntas må på ett speciellt sätt. När vi sedan inte gör det lastar vi gärna oss själva. När man får barn, inför semester osv Det är bara det att vi i detta land ibland kanske alltid ska måla allt så "bra". Vi spelar roller om att allt är såååå fantastiskt på tex semestern när det isjäva verket har vart skrikaiga ungar, bråk med mannen, dålig mat osv...Hade vi alla vart mer för att faktiskt tala om hur vår vardag ser ut tror jag vi är många som skulle bli förvånade....Jag tror det är många som känner som du nu inför sommaren men aldrig talar om det för det är inte "fint". Jag tycker inte att du ska oroa dig för hur du skall må under sommaren, ta var dag för sig istället. Se det vackra i det som finns runt dig!!! Lätt att säga, jag vet. Men jag tror på det där att bara vara......Mumma för själen!!! Ta det vackert!!! Ha det gott! Massa kramar från Anna

    SvaraRadera
  3. Herre gud det blenv en hel memoar!!!! Hahahah Anna

    SvaraRadera